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태국, 폐기물 수입 금지 – 업데이트  
administrator 18-08-06 11:11  

제목 : 태국, 폐기물 수입 금지 – 업데이트

 

최근 태국에서의 폐기물 수입이 금지되었다는 안내를 드린바 있습니다. 이와 관련하여 최근 현지 Correspondent의 보고에 따르면, 현재 수 천개 이상의 컨테이너가 검사되고 있으며 이 중 대다수가 관련 협약 및 현지 법에 따라 수입될 수 없는 화물을 포함하고 있는 것으로 나타났다고 합니다.

 

또한, 많은 수의 수입업자들이 유효한 면허를 가지지 못하거나 정지당하고 있는 상황이며, 많은 수의 지명도 있는 수하인(Consignee)들이 사라질 것으로 예측된다고 합니다. 이로 인하여 상당 수의 컨테이너들이 태국 항만에 적치될 것으로 보이며 이는 대리점 또는 선박소유자에게 까지 그 처리 비용이 전가될 수 있을 것으로 보입니다.

 

상기 문제들이 발생함에 따라, 현지 Correspondent는 선박소유자들에게 태국에서의 화물처리비용을 송하인이 부담한다는 신뢰할만한 서면확인서 및/또는 수하인이 유효한 면허를 소지하고 있어 양하지에서 화물을 수취하여 갈 것이라는 확인서가 있지 않는 한, 현재 운송 중인 태국향 폐기물(scrap cargoes)들을 태국에서 양하하지 않거나 선적지로 반송하는 것을 권고하고 있습니다. 화물 운송 전 이러한 사항들을 면밀히 확인하여 혹시 모를 운항상 또는 금전적 불이익을 예방하시기 바랍니다.

 

다음은 현지 Correspondent로부터 수신한 내용 전문입니다.

++++
Waste ban Thailand
continued
We have earlier this month reported on problems with handling scrap cargoes into Thailand as a result of mis-declared cargoes and fraudulent practices. 

Mis-declared cargo
Currently around 3,000 containers have been inspected, and the majority of them have shown to contain mis-declared cargoes that may not be imported into Thailand under the Basel Convention and local law. 

Import licenses
Secondly, many of the importers have proven not to have valid licenses and/or facilities to handle scrap cargo. The Department of Industrial Works that oversee this area have suspended the licenses of 5 importers and a sixth import license has expired. Currently, Fuji Xerox seems to be the only legitimate importer of scrap. However, their license is believed not to be extended when it expires. Effectively, this will stop all imports of scrap into Thailand, including ones that may have been legitimate in the past. 

Costs on agents
Because of the extensive fraud, it is expected that many of the named Consignees will simply disappear. Since the Thai Customs Act calls for the Consignee
s active participation in either destroying the cargo or re-exporting it, we expect there to be a number of abandoned containers in the near future in Thai ports. Costs will rise to handle them, and the agent will likely be the target for covering the expenses. 

Recommendation
It is therefore our recommendation that

any scrap cargoes (still on-board vessels and destined for Thailand) is either not discharged or returned to their original loading port before reaching Thailand,

unless there is a written and reliable confirmation from the Shipper (perhaps paid in advance) that they will cover any future container handling costs in Thailand and/or alternatively the Consignees confirmation that they have valid license and will take delivery of the cargo.

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[MAST Intelligence Reports] Weekly Intelligence Report - 01st August 2018
PSC 집중점검 – 선박 대기오염방지에 관한 규정
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